Onze visie is om kleding te creëren die je aan het denken zet en de cirkel rond maakt. Lees meer over onze duurzaamheidsambities op de lange termijn en de projecten waar we momenteel aan werken om onze doelen waar te maken.
IEDEREEN IS WELKOM
Het is onze ambitie om als merk iedereen te verwelkomen, niemand uit te sluiten, en volledig toegankelijk te zijn. Om dat te bereiken, streven we ambitieuze doelen na die we voor 2020 willen halen, beginnend bij de uitbreiding van onze Adaptive kledinglijn.
HIGHLIGHT: TOMMY HILFIGER ADAPTIVE BREIDT UIT
In 2016 lanceerden we onze adaptive-collectie in Noord Amerika. Een selectie klassiekers met een ”Cool American”-uitstraling, voorzien van slimme ontwerp-oplossingen om het aankleedproces voor kinderen en verzorgers gemakkelijker te maken. Het daaropvolgende jaar breidden we de collectie uit met items voor volwassenen. Op verzoek van de consument en de TH-community gaan we elk seizoen een stap verder met nieuwe aanpassingen, zoals royalere openingen, sluitingen die met één hand te bedienen zijn, verstelbare elementen en zitvriendelijke oplossingen. Met speciale aandacht voor het motorische aspect streven we naar maximaal comfort en moderne stijl voor de hele familie.
KANSEN VOOR IEDEREEN
Wij geloven in gelijkheid van kansen. Dus tot onze doelstellingen voor 2020 behoort ook dat al onze producten afkomstig zijn uit fabrieken die de rechten van werknemers beschermen en werknemersbetrokkenheid en –vertegenwoordiging ondersteunen, en sociale ondernemers kansen bieden.
HIGHLIGHT: SOCIALE ONDERNEMERS ONDERSTEUNEN
Met trots lanceerden we de tweede editie van de Tommy Hilfiger Fashion Frontier Challenge, met als doel startende en groeiende ondernemers te steunen bij de ontwikkeling van oplossingen die een positieve verandering in de mode kunnen realiseren. De inschrijvingsronde is inmiddels gesloten, en we zijn druk bezig de meer dan 400 inzendingen te bekijken en terug te brengen tot zes finalisten. Lees er hier meer over.
DE CIRKEL ROND
We streven naar het maken van volledig circulaire producten, waarbij alle materialen deel uitmaken van een duurzame cyclus. Om dat te kunnen bereiken, variëren onze doelen voor 2020 van 100% van ons katoen inkopen van duurzame bronnen tot het integreren van circulaire principes in onze ontwerpen, zoals recycling en beperking van afval.
HIGHLIGHT: DUURZAAM KATOEN
In 2013 hebben we ons aangesloten bij het Better Cotton Initiative, dat investeert in het opleiden van boeren om betere landbouwmethoden toe te passen die de negatieve ecologische, economische en sociale impact beperken. In 2018 werd ongeveer 65% van ons katoen wereldwijd gekocht van duurzame bronnen en produceerden we onze eerste reeks producten van 100% gerecycled katoen.
FIT VOOR HET LEVEN
Onze ambitie is om te werken met aandacht voor planetaire grenzen, van wat we kopen tot waar we verkopen. Om dat doel te bereiken, hebben we ambitieuze doelen gesteld die we tegen 2020 moeten bereiken: van een actieve rol in waterbeheer tot vermindering van onze uitstoot van broeikasgassen.
HIGHLIGHT: DENIM MET BEPERKTE IMPACT
Ons duurzame denimprogramma heeft tot doel meer gebruik te maken van innovatieve, minder schadelijke afwerkingsmethoden die de consumptie van water, energie en chemicaliën in het proces verminderen. In 2018 werd 17% van de denim geproduceerd voor onze Europese en Aziatische bedrijven vervaardigd met minder schadelijke processen.
MAKE IT POSSIBLE
We worden geïnspireerd door de dromers en doeners die de vastberadenheid en het geloof hebben om het beste uit zichzelf te halen, voor hen en hun gemeenschap. Bij Tommy zijn we op weg om hetzelfde te doen in de manier waarop we werken en de kleding die we maken.